dhmarpaideia
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

leokastanas

leokastanas
Αγαπητοί φίλοι σας στέλνω το κείμενο για το δημοτικό σχολείο των Δημόπουλου και Μιχαλαρία που δημοσιεύτηκε και στη "Μαργαρίτα".
Αρχεία
για το δημοτικό.doc
Δεν έχετε το δικαίωμα να κατεβάσετε τα attachments.
(109 Kb) Κατεβάστηκε 10 φορές
http://mhmadas.blogspot.com

Τόνια Παντελαίου


Θεωρώ το κείμενο των Δημόπουλου-Μιχαλαρία μια πολύ καλή καταγραφή της κατάστασης που επικρατεί στην Α/βάθμια εκπαίδευση, έτσι όπως την ζεi ένας ενήμερος και ευαίσθητος εκπαιδευτικός. Νομίζω παράλληλλα ότι αποτελεί μια καλή αφετηρία για συζήτηση, επειδή αναφέρεται σε όλα σχεδόν τα σημαντικά που πρέπει να συζητηθούν. Δεν θεωρώ ωστόσο ότι όσα περιλαμβάνονται στο κείμενο αποτελούν προτάσεις προς εφαρμογή. Για να γίνουν προτάσεις, χρειάζεται να συνδεθούν με άλλα θέματα, να αναδιοργανωθούν, να εκτιμηθούν προτεραιότητες και αποτελεσματικότητα, καθώς και πιθανές ΄παράπλευρες απώλειες'. Υπενθυμίζω το ρητό 'ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις'. Αυτό δεν αναιρεί καθόλου την σημασία του κειμένου ως καταγραφής. Απλά τονίζει την ανάγκη περαιτέρω επεξεργασίας.
Για να συμβάλλω σ΄αυτό, σημειώνω επιγραμματικά τα τρία σημεία που βρήκα ιδιαίτερα θετικά, και κάποια που βρήκα προβληματικά. Στο τέλος θα σημειώσω ένα σημείο που ενώ δεν θίγεται στο κείμενο, κατά τη γνώμη μου είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Θετικά σημεία

1. Η εστίαση στα κενά του συστήματος υποστήριξης παιδιών με δυσκολίες. Είναι πρωτεύον θέμα στην τρέχουσα σχολική πραγματικότητα και έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στην τελική αποτελεσματικότητα του δημόσιου σχολείου. Η δική μου σχετική πρόταση αφορά την ίδρυση μιας τάξης ένταξης για κάθε εκατό περίπου μαθητές και ταυτόχρονα ίίσως την θεσμοθέτηση δύο βαθμίδων: (τάξη ένταξης 1, τάξη ένταξης 2). Για να μην καταλήγουν οι τάξεις ένταξης να αναλαμβάνουν μόνο τις 'βαριές περιπτώσεις', αφήνοντας μονίμως ακάλυπτα τα παιδιά που με έγκαιρη παρέμβαση ελάχιστων ωρών εβδομαδιαία θα μπορούσαν να βελτιωθούν σε σημείο που να μην έχουν άνάγκη καμμία υποστήριξη.
Όσον αφορά τα ΚΕΔΔΥ: Η θα πρέπει να στελεχωθούν, ή να κλείσουν. Γενικότερα το ζήτημα αυτό έχει πάρα πολλές προεκτάσεις που πρέπει να συζητηθούν αναλυτικά.

2. Η εξαιρετική καταγραφή της γενικής κατάστασης των στελεχών. Συμφωνώ απόλυτα. Πλείστα εξόσων τελικά φτάνουν στην βάση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας ως μοιραία κακά οφείλονται σε αυτόν και μόνο τον παράγοντα.
Η ανεπάρκεια των στελεχών ευθύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό για την διάλυση των καναλιών επικοινωνίας ανάμεσα στην βάση του εκπαιδευτικού συστήματος και τους φορείς λήψης αποφάσεων και χάραξης πολιτικής. Έτσι,ακόμα και κινήσεις που έχουν θετικό προσανατολισμό δεν φτάνουν ποτέ εκεί που πρέπει να φτάσουν, ή φτάνουν καταστρεπτικά αλλοιωμένες. Και αιτήματα και αναγκαιότητες που είναι πασιφανείς στην βάση και θα μπορούσαν εύκολα να λυθούν μέσα στο υπάρχον θεσμικό και πολιτικό πλαίσιο δεν φτάνουν ποτέ στους φορείς λήψης αποφάσεων.

3. Η πρόταση για υπολογιστή, βιντεοπροβολέα και διαδίκτυο ανά τάξη. Απλό και εύκολο. Είναι και δική μου πρόταση από καιρό.

Σημεία όπου διαφωνώ:

1.Η πρόταση για εξειδίκευση των δασκάλων ανά τάξη. Για πολλούς λόγους δεν μπορεί να γίνει. Θα δημιουργήσει τεράστιες δυσκαμψίες. Και δεν είναι απαραίτητο. Τα προβλήματα που καταγράφουν οι συγγραφείς και που πράγματι υπάρχουν, μπορούν και πρέπει να λυθούν με άλλους τρόπους.

2. Στόν τρόπο που συζητείται η δημιουργία παιδαγωγικού κλίματος και η λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων. Τα θέματα αυτά είναι εξαιρετικής σημασίας, αλλά ή κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει με νουθεσίες και πατριωτικό αίσθημα. Το επίπεδο παιδαγωγικού κλίματος και ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων είναι το επίπεδο το οποίο μπορούμε να ορίσουμε ως δείκτη της ποιότητας λειτουργίας μιας σχολικής μονάδας. Για να πάει αυτό καλά, πρέπει πολλά σημαντικά άλλα να πηγαίνουν καλά.
Συνεπώς: Συμφωνώ στην επισήμανση του προβλήματος, αλλά νομίζω ότι τα πράγματα είναι πολύ πιό σύνθετα απ΄οτι απορρέει από το συγκεκριμμένο κείμενο. Χρειάζεται να συζητηθούν πιο αναλυτικά ως προς τις αιτίες τους για να μπορέσουν να παραχθούν ιδέες που θα διευκόλυναν την αλλαγή της κατάστασης.

Το θέμα που εγώ θεωρώ πρωτεύον και δεν αναφέρεται στο κείμενο:

Θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα με την βασική κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Και εννοώ αυτό που συχνά αποδίδεται με όρους διάστασης ανάμεσα στην θεωρία και στην πρακτική. Επειδή προσωπικά θεωρώ ότι η καλή θεωρία είναι η άλλη όψη της καλής πρακτικής, δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτούς του όρους. Τους αναφέρω γιατί παραπέμπουν στο λεκτικό με τον οποίο οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί αναφέρονται σε αυτό το θέμα.

Πιστεύω ότι πρέπει να οργανωθεί η βασική κατάρτιση των εκπαιδευτικών με άλλους όρους. Πρέπει να γίνει μια αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα, με στόχο την εισαγωγή στοιχείων που θα αυξήσουν την διδακτική και παιδαγωγική ετοιμότητα των δασκάλων και πολύ περισσότερο των εκπαιδευτικών της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης. Και αυτό σε συνδιασμό με μια εστίαση της έρευνας στην πρωτογενή συγκέντρωση στοιχείων για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα και την επεξεργασία επιστημονικών προτάσεων για την εκπαίδευση που να παίρνουν σοβαρά υπόψη τους τις ελληνικές ιδιαιτερότητας.
http://Toniapantelaiou.blogspot.com

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Powered by: Forumotion | phpBB

   Άμεση συζήτηση  
Δωρεάν φόρουμ | ©phpBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Αναφορά κατάχρησης | Πρόσφατες συζητήσεις