dhmarpaideia
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Vangelis Intzidis

Vangelis Intzidis
Φίλες και φίλοι


(1) αν κανείς επισκεφθεί την ιστοστελίδα της Βουλής (http://www.hellenicparliament.gr) και στη συνέχεια πληκτρολογήσει στην "Αναζήτηση": Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων θα έχει μια θετική/ευχάριστη έκπληξη: θα μπορέσει να παρακολουθήσει μέχρι και τις 4/8/2011 τις συζητήσεις για το νομοσχέδιο και τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε μια σειρά συνεδριάσεων και μάλιστα ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΜΕΝΑ και με τα ανάλογα κείμενα (για να έχει μια σαφέστερη εικόνα και των τρόπων της κοινοβουλευτικής εργασίας που γίνεται - ο καθείς και η καθεμιά μπορεί να κρίνει και ορισμένες διαστάσεις των τρόπων που αντιλαμβάνεται τη διακυβέρνηση η πολιτική κοινωνία)

(2) μελετώ από το φόρουμ της ΔΗΜΑΡ κάθε κείμενο και θα μελετήσω και το τελικό - τελικό που αναμένεται (μετά και την πρόσφατη ενημέρωση για αλλαγές που μας πληροφόρησε η Β.Κ.) και να το δω και τη Δευτέρα να κατατίθεται μαζί με τη συνοδευτική τελική - φαντάζομαι - αιτιολογική έκθεση που πρέπει να συνοδεύει το νόμο (όπως και κάθε νόμο) στο κοινοβούλιο

(3) μελετώ επίσης και την ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για ζητήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (από ζητήματα διασύνδεσής της με το στόχο της μεγαλύτερης πρόσβασης των ευρωπαίων πολιτών σε αυτήν μέχρι και ζητήματα που αφορούν την εννοιολόγηση της επένδυσης σε αυτήν) : εκεί θα βρείτε ερωτήσεις - απαντήσεις και στοιχεία από τις συνεδριάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μέχρι και τις 4 Μαίου 2011 [http://www.europarl.europa.eu/search/simple/perform.do?language=el&query=Tertiary+Education] - έχει ενδιαφέρον για να δείτε πώς κινείται η συζήτηση από το εθνικό στο μεταεθνικό επίπεδο, πατώντας το Επισημασμένη Εκδοχή κάτω από κάθε θεματική ανά ημερομηνία συνεδριάσεων.

(4) έκανα ένα πρώτο κοίταγμα σε sites όπως
http://www.columbia.edu/content/departments-and-divisions.html (Columbia University) - http://googlesearch.oucs.ox.ac.uk/search?site=default
minus&client=admin&searchreferer_id=91&submit.x=0&search_type=pages&ie=UTF-8&submit (στην Οξφόρδη) - http://www.stanford.edu/dept/DLCL/cgi-bin/web/dept/complit (Το Department της Συγκριτικής Λογοτεχνίας στο Στανφορντ)και σε ιστότοπους πολλών και διαφορετικών πανεπιστημίων και κολεγίων. Διαπίστωσα πως δεν υπάρχει ΕΝΑ ΟΜΟΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΑΠΟ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΕΝΤΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΔΙΑΡΚΩΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ
ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΡΟΠΟ ΔΕ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΥΘΕΝΑ

(5) Διάβασα και στο http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=13877:chomsky-kai-zizek-lene-oxi-sti-metarrithmisi-diamantopoulou για τους 900 ακαδημαϊκούς που απευθύνονται και στον Πρωθυπουργό και στην Υπουργό ΑΛΛΑ και το κείμενο επί του οποίου έβαλαν αυτοί οι 900 (προς ώραςWink πανεπιστημιακοί την υπογραφή τους ΕΔΩ http://supportgreekacademia.wordpress.com/ και ΕΔΩ www.petitiononline.com/GRUNIV/petition.html.(γιατί έχει σημασία σε τι έβαλαν την υπογραφή τους, τι κείμενο, δηλαδή, διάβασαν).

Μπορούμε να έχουμε σημαντικές επιστημονικές, πολιτικές και όποιες τέλος πάντων διαφορές με τον Ζιζεκ και τον Chomsky αλλά με τον Bob Jessop και τον Sayer δεν έχω ουδεμία απολύτως, με τον Loewy επίσης, με θεωρητικούς του κριτικού ρεαλισμού επίσης και με πολλούς άλλους (όπως δεν ενστερνίζομαι ιδέες άλλων που υπογράφουν, π.χ. του Peter MacLaren, κινούμαι εντελώς αντίθετα πολιτικά από τις δικές του απόψεις) ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ - ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΩΝ ΤΟΥΣ - ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΠΩΣ ΟΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΔΕΝ ΠΗΓΕ ΔΙΟΛΟΥ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗ ΒΑΣΙΣΜΈΝΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ.

(6) Με προβλημάτισαν όλα τα κείμενα και οι προτάσεις των φίλων και μελών της ΔΗΜΑΡ στο φόρουμ και στον ΤΥΠΟ και όταν λέω ΟΛΩΝ εννοώ ΟΛΩΝ αλλά και αυτή η Επιστολή (του Π. Θανασά) από τη Χαϊδελβέργη http://www.tanea.gr/gnomes/?aid=4646738

(7) δεν μπορώ να κατανοήσω την έννοια της μεταρρύθμισης εκτός πλαισίωσης: Τι θα πει μεταρρύθμιση όταν μετατοπιζόμαστε από το εθνικό προς το μετα-εθνικό; Είναι μόνον ο νεο-φιλελευθερισμός; Δεν νοηματοδοτείται και αλλιώς αν πρόκειται για τον νεοκρατισμό, τον νεοκορπορατισμό, τον νεοκοινοτισμό; Αυτοί οι πόλοι δεν σημαίνει ότι ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΜΙΑ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΛΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ (βρίθουν οι αναλύσεις σε τέτοιες κατευθύνσεις από το ΤΜΗΜΑ Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου του Lancaster, Jessop, Law και πάρα πολλούς άλλους, μέχρι και το πρόσφατο βιβλίο του Κορεάτη και κινούμενου εντός του καπιταλισμού Chang, Ha - Joon από ετις εκδόσεις Καστανιώτη. μέχρι ...μέχρι...μέχρι...). ΄Οπως ήδη προσέξατε απέφυγα να αναφερθώ στο σοσιαλισμό (παρόλο που αναφέρεται προσφάτως ο Στίγκλιτς) και παρέμεινα στις όψεις της μετάβασης προς το Σουμπετεριανό Εργατικό Μεταεθνικό Καθεστώς (με την έμφαση στην ευελιξία, την ανταγωνιστικότητα των αγορών, την καινοτομία κλπ, βλ. και Jessop και όχι μόνον και δικούς μας πολλούς οικονομολόγους). Και το απέφυγα για να παραμείνω σε εντός του καπιταλισμού όψεις. Βλέπετε αυτολογοκρίνομαι αφού κάθε αναφορά στο σοσιαλισμό εγείρει την ταύτισή του (και επομένως και εμού) ντε και καλά με τον σταλινισμό, τον μαοϊσμό και τη χρεοκοπία (και παρά τις Θέσεις της ΔΗΜΑΡ που τον αναφέρουν πρώτο - πρώτο και ευτυχώς), Αυτολογοκρίνομαι αν και φαίνεται πως ο Αη - Στράτης και η Ικαρία φημίζονται για κάτι που κάνει τους ανθρώπους να μακρο-ημερεύουν...

Τι θα πει είμαι υπέρ του τάδε νόμου και τι θα πει είμαι κατά εκτός κάθε πλαισίωσης πολιτικού προσανατολισμού;

(Cool Προς ώρας δεν κατανοώ διόλου αυτόν τον μέχρι τώρα νόμο - ως νόμο/πλαίσιο - (αν μου ζητείται η γνώμη μου...αν δε μου ζητείτε περισσεύει) επειδή είναι μονοπολικός και αντιλαμβάνεται το σύγχρονο νομοθετικό έργο (εν μέσω εθνικής κρίσης που η ίδια η κυβέρνηση, σήμερα πλέον, επιχειρηματολογεί πως είναι αποτέλεσμα της παγκόσμιας, ...τι σας λέει αυτό σε σχέση με άλλες συζητήσεις μας;Wink όχι ως μια ευκαιρία για ένα σχεδιασμό συνδυασμών ανάμεσα στη διεθνή ανά κράτος εμπειρία και την κίνηση προς ένα πλέον μεταεθνικό καθεστώς, ανάμεσα στην αποτελεσματικότητα και τη νοηματοδότησή της σε διαφορετικές πλαισιώσεις, σε μια ανοιχτή κοινωνία με τροπικότητες που θα ξεπερνούν το ένα και μοναδικό μοντέλο, τον μονοτροπισμό μιας προσανατολισμένης διακυβέρνησης έθνους-κράτους.

(9) ΠΡΟΣ ΩΡΑΣ - περιμένω να τον ξαναδώ και τη ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΤΕΘΕΊ - υπενθυμίζοντας πως στο φόρουμε η ψηφοφορία είναι ανοιχτή μέχρι τις 23 Αυγούστου (και πρέπει να παραδεχτούμε πως ο εκεί ιστότοπος έχει πάρα πολύ πλούσιο υλικό και ενημέρωση (αυτό γιατί δεν το χρεώνουμε και στη ΜΡ, δεν το καταλαβαίνω) -

(10) Ελπίζω να δω στο νέο σύστημα διοίκησης την εξαιρετική πρόταση του Μιχάλη Ζουμπουλάκη και να αναδεικνύεται κάπως - έστω - η σχέση ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΕΥΕΤΑΙ ΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΑΛΛΟ (γιατί ο νόμος - αυτός που διάβασα εγώ γιατί περιμένω την τελική εκδοχή του - τα κάνει να διατυπώνονται αντίθετα δεν το κατανοώ ειλικρινά...) - η παραγωγική διαφοροποίηση επιτέλους ας ξεκινήσει από κάπου στη χώρα...μια αρχή σε αυτό που η ελληνική κοινωνία αρνείται πεισματικά - και η αριστερά επίσης - δύο αιώνες τώρα στο όνομα μιας κατασκευής της παράδοσης - και της εργατικής συμπεριλαμβανομένης - ως κάτι το αμετάβλητο και σταθερό... ανιστορικό). Αναφέρομαι έτσι και στον πειραματισμό που ευτυχώς έχει αναφερθεί και ο σύντροφος Γιάννης Μπασιάκος αλλά και στη διαφοροποίηση που έχει αναφερθεί και η Νιόβη.

(11) ΑΝ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΗ ΑΥΤΟ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ - ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΚΦΡΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΑΛΛΑΞΕΙ. ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ.

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΜΑΣ. ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΚΗ Ή ΠΑΛΑΙΟ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΡΤΙΠΙ. ΑΡΑ ΠΡΟΣ ΤΙ Η ΕΜΠΑΘΕΙΑ? ΑΣ ΜΗΝ ΑΔΙΚΟΥΜΕ ΕΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΥΣ. ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ - ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ.

Οψόμεθα λοιπόν...Οψόμεθα

Β.
Λυπάμαι για τα σύμβολα επειδή μετέφερα το κείμενο από word εδώ έχουν περάσει τα σύμβολα ως διάφορες φατσούλες - δεν μπορώ να το αλλάξω παρακαλώ αγνοείστε τα χαριτωμένα κίτρινα...
http://intzidis.blogspot.com

Vangelis Intzidis

Vangelis Intzidis
Το νέο κατά το esos,gr νομοσχέδιο αναρτήθηκε εκεί Παρασκευή, 19 Αύγουστος 2011 23:57 [/b]επομένως δεν προκύπτει κανένα μυστήριο με τις διαδικασίες μας. Ας συγκεντρωθούμε στο κατά το ρεπορτάζ του esos.gr ν/σ.

Τώρα είναι αυτό το τελικό-τελικό; Εάν είναι υπάρχουν μετατοπίσεις και ποιου χαρακτήρα;
Το διέτρεξα και βρίσκω πως υπάρχουν μετατοπίσεις δε μένει να τις δούμε εκ νέου και να δούμε προσεκτικά το χαρακτήρα τους και σε σχέση με τις θέσεις του Τομέα Παιδείας της ΔΗΜΑΡ και σε σχέση ΚΑΙ με τις προσωπικές εκτιμήσεις και απόψεις της καθεμιάς και του καθενός.

Μερικές μονάχα πρώτες παρατηρήσεις - πρώτη αντίδρασή μου και ΞΑΝΑΘΕΛΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΤΕΡΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ δεν είμαι από τα μέσα για να τα πιάνω όλα με την πρώτη - όπως οι φίλες και φίλοι που είναι μέλη ΔΕΠ:

(1) είναι συχνή (ίσως) η παραπομπή σε προεδρικά διατάγματα και σε συνέργεια διαφορετικών υπουργείων;
(2) δεν είναι ( εν πρώτοις μου φαίνεται) όλα τα ζητήματα τα οποία παραπέμπονται σε προεδρικά διατάγματα λεπτομερειακού χαρακτήρα (από μερικά εξαρτάται και ο προσανατολισμός του νομοσχεδίου - θέλει ξανακοίταγμα ως προς αυτό)
(3) η αναφορά ότι τα ΑΕΙ συγχωνεύονται (ή δεν συγχωνεύονται ή επεκτείνονται και εις αλλοδαπή) κατά την κατάσταση της Οικονομίας που διάβασα δεν μου είναι σαφές (και το λέω γιατί θέλω και να το ξαναδιαβάσω). Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ειδική διαδικαστική παράγραφος και άρθρα για το ποιος θα αποφαίνεται περί τούτου με ποια ορισμένη εκ του νόμου τεκμηρίωση και ποια όργανα, ποιες αρχές θα αποφασίζουν κατόπιν αυτό (λόγου χάρη, το ΑΔΙΠ ή/και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής);
(4) και η όποια συγχώνευση ή επέκταση ΑΕΙ γιατί αν η οικονομία πηγαίνει καλά φαντάζομαι πως θα ιδρυθούν και άλλα ΑΕΙ δε θα σχετίζεται - και ως προς την (3) παρατήρησή μου - και με τις ίδιες τις λειτουργίες του ΑΕΙ;
(5) η σχέση τμήματος - προγράμματος σπουδών δεν διατυπώνεται τόσο - στο κατά το εsos.gr πάντα ν/σ- αντιπαραθετικά (υπάρχει όμως πρόβλημα στην διαδικασία ορισμού ενός προγράμματος σπουδών ως τέτοιου και σε σχέση με τις σχέσεις τμήματος - σχολής...
(6) τελικά τα ΑΕΙ θα ορίζονται ως υπόσταση εσωτερικών κανονισμών από τη συνέργεια Ανεξάρτητων Αρχών, ΕΣΥΠ, ΚΑΙ των ίδιων των ΑΕΙ ή με Προεδρικά διατάγματα και για ποιο πράγμα κάθε φορά και ποιων ορισμένων και αιτιολογημένα - από ποιο Σύνταγμα - συναρμόδιων υπουργείων;

Γιατί κάτι μου λέει - κάτι μου λέει πως στο τέλος και εννοώ κατά τις διαδρομές υλοποίησης αυτά τα προεδρικά διατάγματα θα μας κάνουν να λέμε για τα λάθη του (δις) ΜΕΤΑ-μεταπολιτευτικού πολιτικού συστήματος στα πανεπιστήμια κατά την επόμενη κρίση! Και άντε πάλι από την αρχή...μιας και η μεταπολίτευση όλο κλείνει και όλο εκεί είναι...όπως και ο καπιταλισμός ( με εννοείς)

Να δούμε και το επισήμως τελικό που θα καταθέσει το Υπουργείο εκ νέου τη Δευτέρα (αλλά πολλά τα Προεδρικά Διατάγματα μου φαίνονται και αυτό εν πρώτοις με κάνει εξαιρετικά επιφυλακτικό).
Β.
http://intzidis.blogspot.com

Vangelis Intzidis

Vangelis Intzidis
http://www.tanea.gr/kosmos/article/?aid=4650873

Αυτή η ανοικτότητα του μεγαλύτερου ψηφιακού αμφιθεάτρου και αυτός ο τρόπος προγράμματος σπουδών και οι διαδικασίες αναγνώρισής του αλλά και η αξιολόγηση διδασκόντων - από τους φοιτητές - με κριτήριο τις ερωτήσεις που θέτουν και το chat που κάνουν αποτελούν για μένα ζητήματα που πρωτίστως οφείλουν να μας απασχολήσουν σοβαρά...(όχι ντε και καλά υπέρ ή κατά, μαύρο/άσπρο)
Αλλά αυτό το πράγμα φαντάζει η μεγαλύτερη απειλή για μια κοινωνία που νομοθετεί για να κλείσει αντί να ανοίξει πλήρως και απόλυτα το νου σε ζητήματα κατανομής της γνώσης και σε ζητήματα χωροχρονικής πλαισίωσής της...
Λίγο να πάσχεις από υπερ-περιεκτικότητα (κοινώς στούμπωμα)λες να ανοίξει το πράγμα να ανασάνουμε...
Β.



http://intzidis.blogspot.com

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Powered by: Forumotion | phpBB

   Άμεση συζήτηση  
Forumgreek.com | ©phpBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Αναφορά κατάχρησης | Πρόσφατες συζητήσεις