Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

1 Το τελικό κείμενο για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Την / Το Πεμ Δεκ 01, 2011 2:03 am

dhmarpaideia

avatar
Διαχειριστής
Το τελικό κείμενο για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Αρχεία
Lykeio final.doc
Δεν έχετε το δικαίωμα να κατεβάσετε τα attachments.
(333 Kb) Κατεβάστηκε 39 φορές

2 Διαφωνώ... Την / Το Παρ Απρ 13, 2012 4:12 am

Τόνια Παντελαίου


Διαφωνώ σε καίρια σημεία του κειμένου, που τυχαίνει άλλωστε να είναι πράγματα που ακούγονται και προτείνονται εδώ και καιρό από τις ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας.

1. Η ανάλυση στηρίζεται σε δεδομένα της 'διεθνούς εμπειρίας'. Επικαλείται δεδομένα από τη Φινλανδία και την Πορτογαλία. Πότε θα επικαλεστούμε επιτέλους την κοινή λογική; Η Φινλανδία και η Πορτογαλία είναι χώρες με συμπαγή γεωγραφικά χαρακτηριστικά και εύκολες συγκοινωνίες. Τί σχέση έχει αυτό με την ελληνική γεωγραφική πολυμορφία; Η συνολική έκταση της Πορτογαλίας είναι αρκετά μικρότερη από αυτήν της Ελλάδας και ο συνολικός πληθυσμός της Φινλανδίας λιγότερος από τηον μισό ελληνικό. Πώς είναι δυνατόν να καταλήγουμε σε συμπεράσματα στην βάση τέτοιων συγκρίσεων; Μήπως χρειάζονται εντελώς άλλου τύπου αναλύσεις των όσων συμβαίνουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα;

2. Προτείνεται η χρησιμοποίηση του προτζεκτ, δηλαδή μιας μεθοδολογίας με ερευνητική δομή στο Λύκειο. Δεν αμφιβάλλω καθόλου για την εκπαιδευτική αξία της μεθόδου, όχι μόνο στο επίπεδο του Λυκείου, αλλά και από το Δημοτικό. Αλλά: Ποιοί ακριβώς θα την διδάξουν; Οι εκπαιδευτικοί με το ¨υψηλό μορφωτικό επίπεδο", στους οποίους αναφέρεται το κείμενο, έχουν ποτέ οι ίδιοι δουλέψει ερευνητικά προγράμματα στο επίπεδο των βασικών σπουδών τους; Έχουν διδαχθεί κάτι για την διαχείριση ομάδων και την οργάνωση ερευνητικών διαδικασιών που είναι απαραίτητες για την αξιοποπίηση των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών πλεονεκτημάτων των σχεδίων εργασίας; Ή μήπως έχουν σπουδάσει μόνο και αυστηρά σχετικά με το διδακτικό τους αντικείμενο; Μήπως σε αυτό το τελευταίο βρίσκεται μέγα μέρος της αναποτελεσματικότητας του Ελληνικού Εκπαιδευτικού συστήματος;΄Βέβαια τονίζεται η ανάγκη επιμόρωσης και μάλιστα μέσω του "Μείζονος προγράμματος Επιμόρφωσης". Σωστά. Αλλά όχι αρκετά!

3. Επί δεκαετίες πράγματι το μεγάλο ενδιαφέρον πολιτών και πολιτικών και εκπαιδευτικών για την παιδεία εντοπίζεται κυρίως στο επίπεδο της εισαγωγής στην τριτοτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί συμβαίνει αυτό; Μήπως ακριβώς εξαιτίας της άμεσης σχέσης του πανεπιστημιακού πτυχίου με την αγορά εργασίας; Αν ναι, μήπως θάπρεπε να απεξαρτηθεί η μιά από την άλλη, τουλάχστον μερικώς, ώστε επιτέλους να γίνει η αγορά εργασίας, αγορά εργασίας και η παιδεία, παιδεία; Μήπως θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός επαγγελματικής καταλληλότητας για όσους ενδιαφέρονται να ασκήσουν ένα συγκεκριμμένο επάγγελμα, ο οποίος να λαμβάνει υπόψην βέβαια τις σπουδές, αλλά όχι με αυτό τον απόλυτο αυτοματισμό που ως τώρα υπάρχει; Γιατί η ακολουθούμενη λογική κινδυνεύει να οδηγήσει σιγά σιγά στο να αρχίζει η εξειδίκευση από το Δημοτικό! Και πάντα με το πρόσχημα της 'βαθιάς γνώσης'. Που όμως δεν θα εξασφαλιστεί ποτέ μέ όση μείωση των μαθημάτων και να γίνει, αν δεν αλλάξουν κάποιοι ποιοτικοί παράγοντες στο επίπεδο των διδακτικών πρακτικών και της γενικότερης νοοτροπίας περί εκπαίδευσης, έρευνας, αξιοκρατίας, κ.λ.π.

Κατά τα λοιπά, η ανανέωση των αναλυτικών προγραμμάτων σε μια κατεύθυνση περιορισμού του εύρους των αντικειμένων και εμβάθυνσης στην ουσία, δεν είναι κακή ιδέα. Αλλά, κατά τη γνώμη μου είναι ένα θέμα δευτερεύον. Δεν κρίνονται τα πράγματα από τα αναλυτικά προγράμματα. Από άλλους παράγοντες εξαρτάται το τελικό αποτέλεσμα που καταγράφει το Pissa.
http://Toniapantelaiou.blogspot.com

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Powered by: Forumotion | phpBB

   Άμεση συζήτηση  
Forumgreek.com | © PunBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Αναφορά κατάχρησης | Αποκτήστε ένα δωρεάν μπλογκ