Άρθρο 18. Εκλογή – Εξέλιξη.
Προκειμένου να εισαχθεί στο θεσμικό πλαίσιο η έννοια της αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ ΑΕΙ και ΕΚ και για ενίσχυση του ερευνητικού προσανατολισμού των ΑΕΙ θα πρότεινα να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος 5, σύμφωνα με την πρόταση που έχει κάνει ο Β. Πάσχος
«Τα μέλη ΔΕΠ και οι ερευνητές στα πλαίσια 5ετούς προγραμματισμού κάθε ιδρύματος θα πρέπει να καθορίζουν το αντικείμενο και τον τομέα ενασχόλησής τους και το βαθμό ενασχόλησής τους με αυτό (έρευνα, εκπαίδευση, διοίκηση). Ο καθορισμός του τομέα και του βαθμού ενασχόλησης θα γίνεται για κάθε μέλος ΔΕΠ η ερευνητή κατόπιν αξιολόγησης του συνολικού του έργου την προηγούμενη 5ετία. Στα πλαίσια της αμφίδρομης σχέσης έρευνας- εκπαίδευσης, οι ερευνητές μπορούν να συμπεριλαμβάνουν μέχρι και 30% του χρόνου τους σε διδακτικό έργο, ενώ για μεγαλύτερη απασχόληση χρειάζεται ειδική κοινή απόφαση του συνεργαζόμενου Ιδρύματος και του ΑΕΙ. Ο προγραμματισμός αυτός θα αποτελεί την βάση για την ατομική κρίση κάθε μέλους ΔΕΠ ή ερευνητή. Το σύνολο του κάθε ιδρύματος κρίνεται με βάση της γενική απόδοσή του και την ισορροπία που διατηρεί μεταξύ παραγωγής νέας γνώσης και μετάδοσή της». (η παραπάνω πρόταση έχει γίνει από τον Β. Πάσχο)