1 ΚΑΙ-ΝΟΤΟΜΙΑ/ - ΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΣ: ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ Παρ Φεβ 17, 2012 12:06 pm
Vangelis Intzidis
(1)ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗΣ
1α. ΚΑΙ ενώ σε αρκετές χώρες του κόσμου - και με πρωτοβουλίες υπερεθνικών οργανισμών, λ.χ. Συμβούλιο της Ευρώπης - τα προγράμματα σπουδών εκκινούν από την ιδιότητα του πολίτη ως πλαίσιο για να πραγματωθεί στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ η κοινωνική εκπαίδευση και η έμφαση στην πολιτ(ε)ιότητα {/ιδιότητα του πολίτη [citizenship]} παραπέμπεται στις επιπρόσθετες δραστηριότητες του σχολικού προγράμματος ή/και παρα-προγράμματος (κάτι μεταξύ εκδηλώσεων και ελεύθερων δραστηριοτήτων).
1β. ΚΑΙ ενώ σε όλο τον κόσμο εδώ και μια δεκαετία το ζητούμενο παραμένει η δημιουργικότητα στην εκπαίδευση θεμελιωμένη σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο παραγωγικής διαφοροποίησης
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ επιμένουμε να διαφοροποιούμε κάθετα το εκπαιδευτικό έργο και όχι οριζόντια. Να μαζικοποιούμε τον ένα και μοναδικό τύπο σχολείου, το ένα και μοναδικό πρόγραμμα σπουδών, το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο, τη μία ή την άλλη μεθοδολογία (ανάλογα του ποιος αναλαμβάνει ποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης ΕΣΠΑ) αντί να επιτρέψουμε τη συνύπαρξη και την πολυτυπία αλλά και την ποικιλία που θα αξιολογείται επί τη βάσει της επίτευξης παραγωγικά διαφοροποιημένων στόχων.
Γιατί από τις παραπάνω αντινομίες (μερικές μόνον θίγουμε εδώ) προκύπτει κάτι ΝΕΟ ( ή κάτι περισσότερο ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ή έτι περαιτέρω εστιασμένα ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ δεν είναι διόλου σαφές.
Διαφαίνεται η επιστροφή σε μια εκπαίδευση συντηρητική, που αντιλαμβάνεται τη γνώση ως κατάκτηση ενός συγκεκριμένου περιεχομένου σύμφωνα με τα νεοφιλελεύθερα τρία [a]/Rs – αγγλιστί: Αρίθμηση, Ανάγνωση και Γραφή , τα οποία καμώνονται πως αγνοούν την ανάδυση της πολυτροπικής επικοινωνίας, το γεγονός πως η ανάγνωση δεν είναι αυτό που ήταν κάποτε.
Δεκαετίες εθνογραφικών, κοινωνιογλωσσολογικών (και άλλων) ερευνών για το τι πράττουν οι άνθρωποι επ' αφορμή και γύρω από τα (πολυτροπικά) κείμενα δε φαίνεται να επηρεάζουν το σημερινό σχολείο ως διοικητική δομή και λειτουργία και ως διαδικασίες αξιολόγησης
Τα εργαλεία των υπερεθνικών οργανισμών αλλά και τα τεστ (π.χ. Πλαίσιο Ικανοτήτων/Επαρκειών-Κλειδιών ή το PISA) αντιμετωπίζονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ως προπαγανδιστική μηχανή που επιδιώκει να καλύψει την υψηλή άγνοια διάφορων σχεδιαστών που γραφειοκρατικοποιούν - νεοελληνικώ τω τρόπω - όσα δημιουργήθηκαν για να αποδεσμεύσουν την εκπαίδευση από το ρόλο ενός θεσμού που παρακολουθεί τις αλλαγές και δεν τις προκαλεί. Καμιά συζήτηση για το τι συνιστά καινοτομία επί του συγκεκριμένου και τι συνιστά πλαισιωμένη δημιουργικότητα επί του εκπαιδευτικού θεσμού (εδώ έχουμε φτάσει να θεωρούμε πως επειδή παρουσιάζουμε το μάθημα σε power point καινοτομούμε ενώ θα έπρεπε να δείξουμε τις παρεμβάσεις που το power point επιτρέπει - ακόμη και το πώς μορφοποιούμε ηλεκτρονικά ένα κείμενο - στη διερεύνηση νέων δημιουργικών δομών κειμενικών ειδών).
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ δεν υπάρχουν συγκεκριμένες και εμπράγματες κατευθύνσεις - κοινώς στο διά ταύτα - από τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς προς τους εκπαιδευτικούς μέσω των στελεχών εκπαίδευσης (οι οποίοι μ ε τη σειρά τους ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ από καμια ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΡΧΗ κατά τη διάρκεια του έργου τους και της καθοδήγησης που παρέχουν)..
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ φαίνεται πως ΓΡΑΦΩ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΞΑΝΑΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ – κυρίως - ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΩ ΣΤΙΣ ΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ.
Το σχολείο διεκπεραιώνει γιατί και το υπουργείο διεκπεραιώνει τεχνικά δελτία και όχι την ουσία των πραγμάτων.
(2) ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
2α. ΄Οταν μια ηλικιωμένη (80 ετών) ζητά απέναντι από ένα γυμνάσιο βοήθεια προσπαθώντας να καταλάβει τη γραφειοκρατία με την οποία θα πρέπει να προμηθεύεται τα υλικά για την παρά φύση έδρα της καρκινοπαθούς υπερήλικης αδελφής της τότε η γυμνασιάρχης αναλαμβάνει να παίξει το ρόλο του διάμεσου του γραμματισμού και να επικοινωνήσει αυτή με τους αρμόδιους φορείς εξηγώντας και διευκολύνοντας ποικιλοτρόπως.
(κοστίζουν τα υλικά αυτά 450 ευρώ το μήνα, τα οποία πρέπει να προπληρώνει και να της επιστρέφονται μετά από εξάμηνο ενώ η σύνταξη είναι μόλις 500 ευρώ μηνιαίως! Η ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΣΙΠΑ!)
2β. ΄Οταν οι δημότες και πολίτες του Δήμου Αθηναίων βίωσαν συσκότιση εν δυνάμει βομβαρδισμού σε καιρό πολέμου την Κυριακή – κάθε φορά που ο Δήμαρχος της πόλης των Αθηνών θα διαφωνεί με τις διαδηλώσεις συμπολιτών του θα αποδέχεται ως φυσικό φαινόμενο τη συσκότιση της πόλεώς του; - ώστε να υπάρχει εικόνα μόνον για τα φλεγόμενα κτήρια και τις περιουσίες των συμπολιτών μας!
ή όταν οι καθ' όλα ευπρεπείς πολίτες του Κολονακίου κατέβαιναν νωρίς κατά τις 5 και 45 την Βασιλίσσης Σοφίας προς το Σύνταγμα για να δουν να τους έρχεται δακρυγόνο κατά πάνω τους ενώ ΑΛΛΟΥ κοινοί εγκληματίες (και του παρα-κράτους συμπεριλαμβανομένου)
διερωτάται κανείς με ποιο τρόπο η εκπαίδευση και μάλιστα το νέο πρόγραμμα για την "αναβίωση" ή/και "πνευματική ανάπλαση" της Ακαδημίας Πλάτωνος θα μπορούσε να βοηθήσει (δικαιολογώντας έτσι το υπερβολικό κόστος της ή/ και τη διαχείριση του Παν/μίου Αθηνών που έχει αναλάβει το έργο αυτό);
(3) ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΟΥ - Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ (κατά πλειοψηφία άραγε; - ΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ)
ΚΑΙ ΕΝΩ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ (και όχι μόνον - εδώ συμβαίνουν και χειρότερα) κάποια μέλη της Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Αθήνας της ΔΗΜΑΡ θεωρούν πως μπορούν να έχουν άλλα κριτήρια για να κρίνουν άλλους (ανάλογα με τη θετική τους, ενδεχομένως, προκατάληψη) και άλλα κριτήρια για να κρίνουν τους εαυτούς τους.
Έτσι έχουμε τα ακόλουθα:
3.1. Μπορούμε και ΟΡΘΩΣ να καταγγέλλουμε ως αριστερά της ευθύνης τους καιροσκόπους της μεταπολίτευσης ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ προσφιλείς μας Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ (λέξη για αυτούς)
3.2. Μπορούμε να καταγγέλλουμε και ΟΡΘΩΣ την απουσία κάθε προσπάθειας ουσιαστικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση ΑΡΚΕΙ να μην επιχειρούμε μήτε στο ελάχιστον να κρίνουμε το πώς πραγματώνονται στο εσωτερικό τα ευρωπαϊκά πλαίσια για την εκπαίδευση και την κατάρτιση
3.3. Μπορεί να καταγγέλλουμε τις διαδικασίες του πελατειακού κράτους αλλά αναζητούμε σε αυτό είτε τους "ΑΡΙΣΤΟΥΣ ΑΣΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ" είτε τους καινοτόμους δασκάλους όταν για εμάς δεν έχουμε κανένα ουσιαστικό αποδεικτικό της καινοτόμου δράσης μας
3.4. Αλλά εδώ έχουμε φτάσει να θεωρούμε πως μπορεί κάποιος να τοποθετείται δημόσια λέγοντας πως " Όλοι οι υπόλοιποι - και είμαστε πολύ περισσότεροι - θα δυστυχήσουμε. Και σε αυτό η "αριστερά της ευθύνης" θα είναι συνυπεύθυνη. Όχι στο όνομά μου " παραιτούμενοι από την Κεντρική Επιτροπή επειδή η ΔΗΜΑΡ καταψήφισε τη δανειακή σύμβαση
και από την άλλη
να ισχυριζόμαστε πως πρέπει το κόμμα που καταγγέλλεται από αυτούς να τους ανακηρύξει περίπου τιμώμενα πρόσωπα στο ψηφοδέλτιο επικρατείας. Κάτι που ασφαλώς το κόμμα μπορεί να πράξει
ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΨΗΦΙΣΕ ( ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ) ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΩΣ ΤΩΡΑ ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟ ΣΤΗ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ (ποιων ημών άραγε
3.5. ΄Εχουμε δε φτάσει σε επίπεδο ανήθικου σταλινισμού – στην οργάνωση εκπαιδευτικών αθήνας - των λεγόμενων μεταρρυθμιστών (έναντι ενός φαντάσματος δήθεν αντιμεταρρυθμιστών) που αποκλείουν ό,τι θέλουν, όπως θέλουν και βέβαια αποσιωπούν και ό,τι θέλουν - όπως η πρόσφατη τοποθέτηση του κ. Αμυρά σχετικά με τρέχουσα υπόθεση μομφής σε διαμερισματική σύμβουλο).
Για ένα σχολείο σύγχρονο
οι εκπαιδευτικοί που θα ενταχθούν και στο μέλλον στις οργανώσεις μας θα παλέψουν αλλά όχι με τέτοια περισσή υποκρισία και επιλεκτικότητα...
Βαγγέλης Ιντζίδης
Μέλος της Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Αθήνας της ΔΗμοκρατικής ΑΡιστεράς.
Υγ.
ο γράφων ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΡΙΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΙΘΕΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ας τραγουδήσουμε τουλάχιστον
https://www.youtube.com/watch?v=emCiD6jgX6A
1α. ΚΑΙ ενώ σε αρκετές χώρες του κόσμου - και με πρωτοβουλίες υπερεθνικών οργανισμών, λ.χ. Συμβούλιο της Ευρώπης - τα προγράμματα σπουδών εκκινούν από την ιδιότητα του πολίτη ως πλαίσιο για να πραγματωθεί στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ η κοινωνική εκπαίδευση και η έμφαση στην πολιτ(ε)ιότητα {/ιδιότητα του πολίτη [citizenship]} παραπέμπεται στις επιπρόσθετες δραστηριότητες του σχολικού προγράμματος ή/και παρα-προγράμματος (κάτι μεταξύ εκδηλώσεων και ελεύθερων δραστηριοτήτων).
1β. ΚΑΙ ενώ σε όλο τον κόσμο εδώ και μια δεκαετία το ζητούμενο παραμένει η δημιουργικότητα στην εκπαίδευση θεμελιωμένη σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο παραγωγικής διαφοροποίησης
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ επιμένουμε να διαφοροποιούμε κάθετα το εκπαιδευτικό έργο και όχι οριζόντια. Να μαζικοποιούμε τον ένα και μοναδικό τύπο σχολείου, το ένα και μοναδικό πρόγραμμα σπουδών, το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο, τη μία ή την άλλη μεθοδολογία (ανάλογα του ποιος αναλαμβάνει ποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης ΕΣΠΑ) αντί να επιτρέψουμε τη συνύπαρξη και την πολυτυπία αλλά και την ποικιλία που θα αξιολογείται επί τη βάσει της επίτευξης παραγωγικά διαφοροποιημένων στόχων.
Γιατί από τις παραπάνω αντινομίες (μερικές μόνον θίγουμε εδώ) προκύπτει κάτι ΝΕΟ ( ή κάτι περισσότερο ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ή έτι περαιτέρω εστιασμένα ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ δεν είναι διόλου σαφές.
Διαφαίνεται η επιστροφή σε μια εκπαίδευση συντηρητική, που αντιλαμβάνεται τη γνώση ως κατάκτηση ενός συγκεκριμένου περιεχομένου σύμφωνα με τα νεοφιλελεύθερα τρία [a]/Rs – αγγλιστί: Αρίθμηση, Ανάγνωση και Γραφή , τα οποία καμώνονται πως αγνοούν την ανάδυση της πολυτροπικής επικοινωνίας, το γεγονός πως η ανάγνωση δεν είναι αυτό που ήταν κάποτε.
Δεκαετίες εθνογραφικών, κοινωνιογλωσσολογικών (και άλλων) ερευνών για το τι πράττουν οι άνθρωποι επ' αφορμή και γύρω από τα (πολυτροπικά) κείμενα δε φαίνεται να επηρεάζουν το σημερινό σχολείο ως διοικητική δομή και λειτουργία και ως διαδικασίες αξιολόγησης
Τα εργαλεία των υπερεθνικών οργανισμών αλλά και τα τεστ (π.χ. Πλαίσιο Ικανοτήτων/Επαρκειών-Κλειδιών ή το PISA) αντιμετωπίζονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ως προπαγανδιστική μηχανή που επιδιώκει να καλύψει την υψηλή άγνοια διάφορων σχεδιαστών που γραφειοκρατικοποιούν - νεοελληνικώ τω τρόπω - όσα δημιουργήθηκαν για να αποδεσμεύσουν την εκπαίδευση από το ρόλο ενός θεσμού που παρακολουθεί τις αλλαγές και δεν τις προκαλεί. Καμιά συζήτηση για το τι συνιστά καινοτομία επί του συγκεκριμένου και τι συνιστά πλαισιωμένη δημιουργικότητα επί του εκπαιδευτικού θεσμού (εδώ έχουμε φτάσει να θεωρούμε πως επειδή παρουσιάζουμε το μάθημα σε power point καινοτομούμε ενώ θα έπρεπε να δείξουμε τις παρεμβάσεις που το power point επιτρέπει - ακόμη και το πώς μορφοποιούμε ηλεκτρονικά ένα κείμενο - στη διερεύνηση νέων δημιουργικών δομών κειμενικών ειδών).
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ δεν υπάρχουν συγκεκριμένες και εμπράγματες κατευθύνσεις - κοινώς στο διά ταύτα - από τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς προς τους εκπαιδευτικούς μέσω των στελεχών εκπαίδευσης (οι οποίοι μ ε τη σειρά τους ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ από καμια ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΡΧΗ κατά τη διάρκεια του έργου τους και της καθοδήγησης που παρέχουν)..
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ φαίνεται πως ΓΡΑΦΩ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΞΑΝΑΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ – κυρίως - ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΩ ΣΤΙΣ ΤΡΟΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ.
Το σχολείο διεκπεραιώνει γιατί και το υπουργείο διεκπεραιώνει τεχνικά δελτία και όχι την ουσία των πραγμάτων.
(2) ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
2α. ΄Οταν μια ηλικιωμένη (80 ετών) ζητά απέναντι από ένα γυμνάσιο βοήθεια προσπαθώντας να καταλάβει τη γραφειοκρατία με την οποία θα πρέπει να προμηθεύεται τα υλικά για την παρά φύση έδρα της καρκινοπαθούς υπερήλικης αδελφής της τότε η γυμνασιάρχης αναλαμβάνει να παίξει το ρόλο του διάμεσου του γραμματισμού και να επικοινωνήσει αυτή με τους αρμόδιους φορείς εξηγώντας και διευκολύνοντας ποικιλοτρόπως.
(κοστίζουν τα υλικά αυτά 450 ευρώ το μήνα, τα οποία πρέπει να προπληρώνει και να της επιστρέφονται μετά από εξάμηνο ενώ η σύνταξη είναι μόλις 500 ευρώ μηνιαίως! Η ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΣΙΠΑ!)
2β. ΄Οταν οι δημότες και πολίτες του Δήμου Αθηναίων βίωσαν συσκότιση εν δυνάμει βομβαρδισμού σε καιρό πολέμου την Κυριακή – κάθε φορά που ο Δήμαρχος της πόλης των Αθηνών θα διαφωνεί με τις διαδηλώσεις συμπολιτών του θα αποδέχεται ως φυσικό φαινόμενο τη συσκότιση της πόλεώς του; - ώστε να υπάρχει εικόνα μόνον για τα φλεγόμενα κτήρια και τις περιουσίες των συμπολιτών μας!
ή όταν οι καθ' όλα ευπρεπείς πολίτες του Κολονακίου κατέβαιναν νωρίς κατά τις 5 και 45 την Βασιλίσσης Σοφίας προς το Σύνταγμα για να δουν να τους έρχεται δακρυγόνο κατά πάνω τους ενώ ΑΛΛΟΥ κοινοί εγκληματίες (και του παρα-κράτους συμπεριλαμβανομένου)
διερωτάται κανείς με ποιο τρόπο η εκπαίδευση και μάλιστα το νέο πρόγραμμα για την "αναβίωση" ή/και "πνευματική ανάπλαση" της Ακαδημίας Πλάτωνος θα μπορούσε να βοηθήσει (δικαιολογώντας έτσι το υπερβολικό κόστος της ή/ και τη διαχείριση του Παν/μίου Αθηνών που έχει αναλάβει το έργο αυτό);
(3) ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΟΥ - Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΘΗΝΑΣ (κατά πλειοψηφία άραγε; - ΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ)
ΚΑΙ ΕΝΩ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ (και όχι μόνον - εδώ συμβαίνουν και χειρότερα) κάποια μέλη της Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Αθήνας της ΔΗΜΑΡ θεωρούν πως μπορούν να έχουν άλλα κριτήρια για να κρίνουν άλλους (ανάλογα με τη θετική τους, ενδεχομένως, προκατάληψη) και άλλα κριτήρια για να κρίνουν τους εαυτούς τους.
Έτσι έχουμε τα ακόλουθα:
3.1. Μπορούμε και ΟΡΘΩΣ να καταγγέλλουμε ως αριστερά της ευθύνης τους καιροσκόπους της μεταπολίτευσης ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ προσφιλείς μας Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ (λέξη για αυτούς)
3.2. Μπορούμε να καταγγέλλουμε και ΟΡΘΩΣ την απουσία κάθε προσπάθειας ουσιαστικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση ΑΡΚΕΙ να μην επιχειρούμε μήτε στο ελάχιστον να κρίνουμε το πώς πραγματώνονται στο εσωτερικό τα ευρωπαϊκά πλαίσια για την εκπαίδευση και την κατάρτιση
3.3. Μπορεί να καταγγέλλουμε τις διαδικασίες του πελατειακού κράτους αλλά αναζητούμε σε αυτό είτε τους "ΑΡΙΣΤΟΥΣ ΑΣΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ" είτε τους καινοτόμους δασκάλους όταν για εμάς δεν έχουμε κανένα ουσιαστικό αποδεικτικό της καινοτόμου δράσης μας
3.4. Αλλά εδώ έχουμε φτάσει να θεωρούμε πως μπορεί κάποιος να τοποθετείται δημόσια λέγοντας πως " Όλοι οι υπόλοιποι - και είμαστε πολύ περισσότεροι - θα δυστυχήσουμε. Και σε αυτό η "αριστερά της ευθύνης" θα είναι συνυπεύθυνη. Όχι στο όνομά μου " παραιτούμενοι από την Κεντρική Επιτροπή επειδή η ΔΗΜΑΡ καταψήφισε τη δανειακή σύμβαση
και από την άλλη
να ισχυριζόμαστε πως πρέπει το κόμμα που καταγγέλλεται από αυτούς να τους ανακηρύξει περίπου τιμώμενα πρόσωπα στο ψηφοδέλτιο επικρατείας. Κάτι που ασφαλώς το κόμμα μπορεί να πράξει
ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΨΗΦΙΣΕ ( ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ) ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΩΣ ΤΩΡΑ ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟ ΣΤΗ ΔΥΣΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ (ποιων ημών άραγε
3.5. ΄Εχουμε δε φτάσει σε επίπεδο ανήθικου σταλινισμού – στην οργάνωση εκπαιδευτικών αθήνας - των λεγόμενων μεταρρυθμιστών (έναντι ενός φαντάσματος δήθεν αντιμεταρρυθμιστών) που αποκλείουν ό,τι θέλουν, όπως θέλουν και βέβαια αποσιωπούν και ό,τι θέλουν - όπως η πρόσφατη τοποθέτηση του κ. Αμυρά σχετικά με τρέχουσα υπόθεση μομφής σε διαμερισματική σύμβουλο).
Για ένα σχολείο σύγχρονο
οι εκπαιδευτικοί που θα ενταχθούν και στο μέλλον στις οργανώσεις μας θα παλέψουν αλλά όχι με τέτοια περισσή υποκρισία και επιλεκτικότητα...
Βαγγέλης Ιντζίδης
Μέλος της Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Αθήνας της ΔΗμοκρατικής ΑΡιστεράς.
Υγ.
ο γράφων ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΡΙΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΙΘΕΙ ΜΕ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ας τραγουδήσουμε τουλάχιστον
https://www.youtube.com/watch?v=emCiD6jgX6A