Εκ προοιμίου δηλώνω ότι δεν είμαι γνώστης των θεμάτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Απλώς θέτω υπόψιν τη γνώμη μου.
Νομίζω ότι επαγγελματική εκπαίδευση πάσχει από μια αδυναμία να παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας και από την απουσία ευελιξίας να αξιοποιεί τη γνώση και την εμπειρία που υπάρχει στο χώρο αυτό.
Θεωρώ ότι ο διορισμός εκπαιδευτικών ειδικότητας που δεν ασκούν το επάγγελμα -και άρα προϊόντος του χρόνου αποκόπτονται από την εμπειρία της άσκησης του επαγγέλματος- δεν είναι αποτελεσματικός.
Καλό θα ήταν να υπάρχει η ευελιξία να αξιοποιηθούν ενεργοί επαγγελματίες, οι οποίοι θα έχουν μια σχετική πιστοποίηση(τύπου ΕΚΕΠΙΣ)ως προς την καταλληλότητά τους να αναλαμβάνουν την πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων, ώστε να αποκτούν οι τελευταίοι δεξιότητες στην άσκηση του επαγγέλματος.
Με αυτό τον τρόπο α)αποφεύγεις διορισμό μονίμων, οι οποίοι μετ' ου πολύ θα υποστηρίζουν την αναγκαιότητα της ειδικότητάς τους παρά τις ανάγκες των εκαπιδευομένων και της κοινωνίας και β)παρακολουθείς με περισσότερη ευελιξία τις νέες εξελίξεις στην αγορά εργασίας.
Γνωρίζω ότι η πρόταση ενδεχομένως να προκαλεί αντιδράσεις για το "φιλελεύθερο" πνεύμα της, αλλά θεωρώ ότι η καταπολέμηση της γραφειοκρατικής εκπαίδευσης είναι πραγματικά μια αριστερή πρακτική.
Λευτέρης Βεκρής