dhmarpaideia
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ


ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΕΙ ΜΙΑ ΘΕΣΗ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΒΘΜΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ;;;
ΕΝΝΟΩ Α. ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(ΚΠΕ) ΠΟΥ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ 22 ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ Ή ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΜΕ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΙΣ "ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ" ΚΑΙ ΤΗΝ "ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ"ΠΟΡΩΝ ΑΠΟ 100 ΛΙΓΩΤΕΡΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Β. ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΤΩΝ ΚΠΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2015(ΚΡΙΤΗΡΙΑ-ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ-ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΥΤΗ
Γ.ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΛΗΓΕΙ Η ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΤΙΣ 31/8/11)ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ,
ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΤΕΡΟ Δ.ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ, ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΦΙΛΟΣ Ή ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΣΤΩ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΆ
ΦΙΛΙΚΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΣ
Υ.Γ.:είμαι κάποιος που ποναει την Περιβαλλοντική Εκπαιδευση, όχι γιατι ειμαι Υπευθυνος Π.Ε. ή επειδη εχω υπηρετησει 6 χρόνια σε ΚΠΕ και υπαρχει καποια ιδιοτελεια πίσω απο το ενδιαφερον μου, αλλα γιατι πιστευω ότι ειναι ο χωρος που έχει φέρει το καινουργιο, το διαφορετικό, το ανανεωτικό, το αειφορο στη δημοσια εκπαιδευση και απο αυτο το χωρο και τις καινοτομιες του "ξεπηδησαν" και"ανακαλυφθηκαν" φιλοσοφια,αρχές(διδακτικές μεθοδολογιες, ομαδοσυνεργασια κλπ)του νεου σχολειου και της μεταρρύθμισης που οι κυβερνώντες χρησιμοποιουν για να προβάλλουν κατι ταχα νεο....και δεν πρεπει να τους τα χαρισουμε

leokastanas

leokastanas
Φίλε Γιάννη
τα έχει κάνει πράγματι όλα αυτά η ΠΕ;
Πως έχω την εντύπωση ότι όλο αυτό το πράγμα είναι ένα κόλπο αποσπάσεων, κάλυψης ωραρίου, εκδρομών κλπ χωρίς ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών και καμιά ομαδοσυνεργατική; Ίσως στα σχολεία από τα οποία πέρασα να ήταν έτσι και αλλού να είναι αλλιώς, αλλά έχω αμφιβολίες Evil or Very Mad
http://mhmadas.blogspot.com

3ΘΕΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΚΠΕ-ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ Π.Ε. Empty ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τρι Αυγ 16, 2011 1:11 pm

ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ


Φίλε- σύντροφε Λεωνίδα καλησπέρα
Αρχικά χαίρομαι που απαντησες και εκδήλωσες το ενδιαφερον σου σχετικα με τα θέματα που έθιξα.Πράγματι επειδή παρακολουθώ απο τα μέσα και απο πολυ κοντά τα τεκταινόμενα στην Π.Ε. θεμιτές οι αμφιβολίες σου. Όμως απο την άλλη έχουν γίνει πράγματα σε σχολεία που δεν μπορείς να φανταστεις. Μάλλον ήσουν άτυχος απο τα σχολεία που υπηρέτησες, όπου φαντάζομαι οτι εκπαιδευτικοί που ασχοληθηκαν με αυτό το θεσμό (που καθιερώθηκε επίσημα για πρωτη φορά το 1990) τον εκμεταλλεύτηκαν για να καλύψουν ωράριο, να πανε εκδρομές και όχι όπως θεσμικά απαιτείτο εκπαιδευτικές επισκέψεις με φύλλα εργασίας,τεχνικές συγκρότησης ομάδας, ομαδοσυνεργατικές μεθόδους και τεχνικές, έρευνα πεδίου, περιβαλλοντικό μονοπάτι, μελέτη περίπτωσης,ερευνητικές εργασίες, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δράσεις, παρουσιάσεις-προβολή του έργου και πολύ εκτεταμένο παραδοτέο υλικό που δυστυχώς ποτέ δεν αξιολογήθηκε απο τα Υπουργεία. Μάλλον αυτους που επικαλείσαι δεν εφάρμοσαν ποτέ(ίσως και γιατι δε βοηθήθηκαν ή κακώς καθοδηγήθηκαν)τη φιλοσοφία και τις πρωτοπόρες για την Ελλάδα παιδαγωγικές αρχές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής. Αν ήσουν για παράδειγμα στην Αχαία για την οποια μπορώ να μιλήσω υπεύθυνα,θα άλλαζες γνώμη για τη δουλειά που επιτελείται απο εμπνευσμένους εκπαιδευτικόυς με όνειρα, στόχους και αξίες για μετασχηματισμό του τελματωμένου σχολείου. Εκπαιδευτικοί και Υπεύθυνοι Π.Ε. που ποτέ δεν κοιταξαν το ρολόι τους και κατάφεραν να αλλαξουν σχολικά περιβάλλοντα και να δημιουργήσουν συλλογικές κοινότητες και αειφόρα παραδείγματα που πολλοί θα ζήλευαν και πολλόι μαθητές θα θυμούνται απο τα μαθητικά τους χρόνια.Όμως χρειάζεται να δουλέψεις, να σχεδιάσεις,να αγαπήσεις τη δουλειά σου, τα παιδιά και να ενδιαφερθείς για το μέλλον τους.Δεν ειναι τυχαίο πως το πρωτο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ιδρύθηκε στην Κλειτορία Αχαίας το 1993. Όσο για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στα ΚΠΕ μάλλον δεν γνωρίζεις το έργο που επιτελειται στα περισσότερα απο αυτά με εργασία Σαββατοκύριακων, σε παραμεθόριες και ορεινές περιοχές σε μερικα απο αυτά, χωρίς καμμια σοβαρή αμοιβή(εκτός απο τα 70 ευρώ που κι αυτό πολλοί δεν το έπαιρναν λόγω λανθασμένης ερμηνείας του νομου απο το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) που δικαιούται ο κάθε εργαζόμενος. Μη νομίζεις πως ειναι προνομιακό να αποσπάται κάποιος σε ΚΠΕ σε σχέση με τις συνθήκες εργασίας, τα ωράρια,το φόρτο δουλειάς και τις πολλαπλού επιπέδου απαιτήσεις και υποχρεώσεις.Αλλά αυτοί που ενδιαφέρονται να εργαστουν εκει πρεπει να ειναι λιγο "τρελλοί"(χωρις να υπάρχουν και εξαιρέσεις βεβαια απο τον κανόνα που εκμεταλλέυονται συναδέλφους). Και κυρίως είναι οι πρωτοποροι χώροι όπου συνάδελφοι διαφορετικών ειδικοτητων απαιτειται και υποχρεούνται να συνεργαστουν και να προσεγγίσουν-σχεδιάσουν ολιστικά και διεπιστημονικά τα θέματα- προγράμματα-projects που θα υλοποιήσουν με μαθητές/τριες.
Ένα άλλο θέμα που πρεπει να επισημανθει αφορά το μικρό ποσοστό (λόγω εθελοντικής συμμετοχής) των μαθητών σε αυτά τα προγράμματα στα σχολεία αλλα και την αυστηρή εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου το οποιο θα πρέπει και να επικαιροποιηθεί-αλλαξει με βάση κάποια αξιολόγηση που δεν εχει γίνει.Δεν αξιολογειται ουτε το εκπαιδευτικό έργο, ουτε το έργο των Υπευθυνων ΠΕ των Διευθύνσεων Εκπ/σης παρότι στο τελος καθε σχ. ετους ζητειται απολογισμός των δράσεών τους
Συμπερασματικά θα έλεγα ότι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, ένας θεσμός που είδε εδω και χρόνια πολυ μπροστά και έφερε νεες ιδέες που σκόπιμα δε φτουρησαν στο εκπαιδευτικό σύστημα, παει να απαξιωθεί σκόπιμα κατα τη γνώμη μου απο τους κρατουντες αλλα και με δική μας ευθύνη όπως λανθασμένα εφαρμόζεται. Γιαυτό, θα πρεπει να παρει μια νεα ώθηση και να δοθει μια νεα προοπτική με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Μέσα απο ένα θεσμικό πλαισιο τετοιο που να εισάγει,να διαχέει σε όλες τις σχολικές δράσεις και σε όλα τα επιπεδα της σχολικής κοινότητας(οικονομικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό, πολιτιστικό, πολιτικό) και τους εμπλεκόμενους σε αυτήν, την εννοια της ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ που ΩΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ Very Happy Very Happy
Υ.Γ.:

4ΘΕΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΚΠΕ-ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ Π.Ε. Empty Για την ΠΕ Τρι Αυγ 16, 2011 2:24 pm

leokastanas

leokastanas
σύντροφε Γιάννη ευχαριστώ για την απάντησή σου. Έτυχε μόνο μια φορά να ασχοληθώ με την ΠΕ στην Άνδρο που ήμουν νεοδιόριστος. Η αδιαφορία των παιδιών ήταν αλήθεια μνημειώδης. Στο τέλος έφτιαξα σχεδόν μόνος μου μια εργασία για τους υδρόμυλους της περιοχής. Νομίζω ότι όπως σε όλα έτσι και εδώ έχουμε συναδέλφους που κάνουν καλά τη δουλειά τους αλλά και άλλους που λουφάρουν. Στο σχολείο μου πχ ασχολούνται αρκετοί, όλοι όμως με το χειρότερο τρόπο. Δέχομαι όμως τη γνώμη σου γιατί βλέπω ότι ασχολείσαι και γνωρίζεις. Μάλλον στο σημερινό περιβάλλον θεωρείται ασύμφορη και βρήκαν ευκαιρία να την καταργήσουν. Θεωρώ όμως ότι η ΠΕ είναι μια πολύ σπουδαία υπόθεση που θα πρέπει να διαπερνά όλα τα προγράμματα σπουδών. Ίσως θάπρεπε να ξεκινήσουμε από τα στοιχειώδη. Τα λέμε.
http://mhmadas.blogspot.com

ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ


Λεωνίδα για να κλείσω τη συζήτησή μας, συμφωνώ με το σκεπτικό σου και κατανοώ τους λογους των ενστάσεών σου και τους ξέρω πολυ καλά..δεν ειναι όλα ρόδινα...όλα εξαρτώνται απο τα υποκείμενα της όποιας εκπαιδευτικής διαδικασίας και κυρίως τον τρόπο προσέγγισης και την ικανότητα να δημιουργεί κάποιος ελκτικές ατμόσφαιρες για την επιτυχία των εκάστοτε στόχων...δυσκολο να φτασουμε την Ιθάκη αλλά αξίζει να βιώσουμε τη δύσκολη διαδρομή για αναζήτηση του καινούργιου με "χλωρά μάτια" όπως λεει και ένας αγαπημένος μου έλληνας θεατρικός συγγραφέας. Χάρηκα που σε γνώρισα και τα είπαμε έστω και ηλεκτρονικά και ελπίζω καποια στιγμη να βρεθούμε να τα πουμε δια ζώσης σε κάποια μελλοντική συντροφική συνάντηση που θα πρέπει να προκαλέσουμε.Γεια χαρά Very Happy Very Happy

leokastanas

leokastanas
Γιάννη συμφωνώ. Με βρίσκεις βέβαια και στο blog μου Μη μαδάς τη μαργαρίτα http://mhmadas.blogspot.com/
http://mhmadas.blogspot.com

7ΘΕΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΚΠΕ-ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ Π.Ε. Empty ΜΗ ΜΑΔΑΣ ΤΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Πεμ Αυγ 18, 2011 5:43 am

ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ


αααααααα!!!ναι!!!τωρα Λεωνιδα συνειδοποιησα οτι εσυ εισαι ο ιδιος του blog "μη μαδας τη μαργαριτα".Και ειμαι αναγνωστης των αρθρων, τα διαβαζω και μου αρεσουν πολυ ..!!!!Χαρηκα δυο φορες τοτε που γνωριστηκαμε Very Happy Very Happy

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης

Powered by: Forumotion | phpBB

   Άμεση συζήτηση  
phpBB2 forum με ForumGreek | ©phpBB | Δωρεάν φόρουμ υποστήριξης | Αναφορά κατάχρησης | Πρόσφατες συζητήσεις